عمل لیپوماتیک چیست؟ به همراه مزایا و معایب آن

عمل لیپوماتیک چیست؟ به همراه مزایا و معایب آن

0 دیدگاه 1 اسفند 1401 چاپ خبر بازدید: 379
عمل لیپوماتیک یک عمل سرپایی و کوتاه مدت است. در این روش جراحی لیپوماتیک به وسیله یک لوله ای به‌ نام کانولا از یک سوراخ کوچک در بدن وارد پوست می‌شود و موجب تغییر ساختار سلول چربی می‌شود. در این مقاله از دکترلند 24 به بررسی مزایای لیپوماتیک، هزینه لیپوماتیک، روش جراحی و انواع آن می‌پردازیم.

عمل لیپوماتیک یا پیکرتراشی از حساسیت بالایی برخوردار است و از این روش برای حذف کردن چربی‌های اضافه استفاده می‌شود. در این روش لیپوماتیک با استفاده از دستگاه ترواسکالپ و لوله ای به نام کانولا چربی های اضاقه بدن شما را خارج کرده و چون سلول ها تغییر پیدا نکرده میتوان از آن ها برای تزریق در نقاط دیگر بدن استفاده کرد.

در گذشته، برای تناسب اندام و رسیدن به رضایت از اندام، باید روزهای زیادی را به ورزش کردن اختصاص می‌دادید و در نهایت، شاید تا حد نسبتا رضایت‌بخشی، به شکل و فرم دل‌خواه در اندام‌تان می‌رسیدید؛ اما خوشبختانه، این روزها با معجزه لیپوماتیک و لیپوساکشن پایین تنه، می‌توانید جذابیت اندام‌تان را چند برابر کنید.

در این مقاله از دکترلند 24 (سامانه نوبت دهی و مشاوره آنلاین پزشکان و جراحان ایران) به بررسی مزایای لیپوماتیک، هزینه لیپوماتیک و انواع آن می‌پردازیم.

 عمل لیپوماتیک (lipomutic) 

مزیت عمل لیپوماتیک نسبت به رژیم های سخت

در عمل لیپوماتیک، هیچ نگرانی  از ناهمواری‌های فاحش در چربی، آسیب شدید به بافت و همچنین، مشکلاتی مثل ریسک بالای آمبولی وجود ندارد با انجام عمل لیپوماتیک که از بهترین روش های پیکر تراشی است میتوان اندام دلخواهتان را به واقعیت تبدبل کنید.

در لیپوماتیک شکم با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و تخصصی، اقدام به شکستن و خارج کردن به بهترین روش بافت چربی زیر پوست می‌کنند. نام دیگر لیپوماتیک، بادی کانتورینگ یا پیکر تراشی است.

جراحی لیپوماتیک به چه روشی انجام می‌شود؟

عمل پیکرتراشی با روش نوین لیپوماتیک (Lipomatic) یک روش غیرتهاجمی بوده که بدون نیاز به اتاق عمل، تیغ جراحی و بی‌هوشی عمومی به صورت کاملا موضعی و بدون هیچ‌گونه عارضه جانبی انجام می‌شود.

لیپوماتیک در نواحی مختلف بدن

تجربیات ثابت کرده است که حتی پس از کم کردن وزن، چربی های سرسخت همچنان در بعضی از نقاط بدن باقی می مانند و امکان دارد  باعث ناموزون بودن بدن شما شوند. اما عمل پیکرتراشی یکی از روش هایی است که بهترین نتیجه مورد نظر را از آن خواهید گرفت. این نوع از جراحی پیکرتراشی معمولاً در نقاط مختلف بدن مانند کمر، شکم، پهلو، زیر چانه، بازو، ساق پا انجام می‌شود و پس از کاهش وزن از طریق این عمل زیبایی، علاوه بر اینکه عضلات بدن سفت می شود، چربی های سرسخت از بین می رود و در نتیجه لاغری منطقه ای حاصل می‌شود.

تناسب اندام با لیپوماتیک ممکن است در نگاه اول همان لیپوساکشن به نظر برسد، اما فناوری مورد استفاده در لیپوماتیک برای حذف چربی بسیار بهتر و متفاوت‌تر از لیپوساکشن عمل می‌کند. به همین دلیل لیپوماتیک منجر به آسیب بافتی نمی‌شود و باعث یکنواختی چربی زیر پوست، ظاهر بهتر پوست و اثر ماندگارتر می‌شود. با روش های مختلفنی میتوان چربی های بدن را حذف نمود، اما بهترین روش و بی خطر ترین روش لیپوماتیک است.

 عمل جراحی لیپوماتیک 

ویژگی‌های عمل لیپوماتیک نسبت به لیپوساکشن

طبق گفته کلینیک انگلیسی لیپوفین، در روش لیپوساکشن نیز استفاده از کانول و دستگاه لیپوساکشن برای خارج کردن چربی‌ها ضروری بود؛ اما آسیب‌های متعدد، عوارض گوناگون و خطرات زیادی در استفاده از لیپوساکشن وجود داشت؛ اما با پیشرفت‌های علم پزشکی، لیپوماتیک با روشی ایمن‌تر، عملکرد بهتری نسبت به لیپوساکشن نشان داد..

در لیپوماتیک، پیش از ورود لوله کانول به محل تجمع چربی در بدن، مایعی به چربی تزریق می‌شود. این مایع محلول نمکی و داروی بی‌حسی و آدرنالین است. با این ترکیب، چربی رقیق‌تر شده و به‌راحتی و اسانی از بدن شما خارج می‌شود. از ویژگی های لیپوماتیک می‌توان به درد کم‌تر، آسیب به بافت کم‌تر و نتیجه بهتر، اشاره کرد و به راحتی به اندام دلخواهتان دست پیدا می‌کنید.

برخلاف حذف چربی با لیپوساکشن، با حرکت سه بعدی که در لیپوماتیک اتفاق می‌افتد، پوست در ناحیه مورد نظر تحریک شده و شروع به کلاژن‌ سازی می‌کند و در نتیجه باعث سفت شدن پوست شما و تسریع بخشیدن به پوست شما می‌شود.

 

عمل لیپوماتیک بهتره یا لیپوساکشن؟

عمل زیباسازی با لیپوماتیک در مقایسه با جراحی چربی با لیپوساکشن سنتی جایگزین عاقلانه‌تر و بهتری است. لیپوماتیک از جدیدترین متدهای روز دنیا برای حذف چربی اضافی از بدن استفاده می‌کند. نتیجه‌ی انجام عمل کاملاً متفاوت‌تر و باورنکردنی‌تر در مقایسه با سایر روش‌های کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های اضافه مانند لیپوساکشن است و نکته ای که در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است انتخاب بهترین کارشناسان و جراحان است.

پس از انجام این عمل پوست شما شل و افتاده نمی‌شود و باعث کاهش سایز سریع در بدن شما می‌شود.

 

مزایای عمل لیپوماتیک

  • خارج کردن میزان زیادی از چربی به صورت یکباره از بدن فرد مورد نظر، بدون ایجاد ناهمواری بر روی پوست
  • پیشگیری از افتادگی پوست در حین عمل جراحی لیپوماتیک و کمک به سفت شدن پوست در منطقه که عمل جراحی روی آن انجام شده
  • فراهم آوردن شرایط انجام جراحی به صورت سرپایی با استفاده از بی‌حسی موضعی
  • کمتر بودن میزان تورم بعد از عمل نسبت به سایر روش‌های درمانی و زیبایی
  • میزان احتمال عفونت بعد از انجام عمل جراحی کمتر
  • کم بودن میزان احتمال آمبولی چربی در اشخاص عمل شده
  • بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان یا مطب   

 

هزینه انجام عمل لیپوماتیک و عوامل وابسته به آن

هزینه لیپوماتیک با توجه به شرایط هر بیمار، اندازه ناحیه درمان، میزان حجم چربی که باید برداشته شود، مکانی که در آن جراحی انجام می‌شود (بیمارستان و یا کلینیک خصوصی) و همچنین تجربه، مهارت و جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی کاملا متفاوت است و با توجه به BMI بدن شما است این هزینه به طور متوسط در کشور ما 700 دلار است اما این هزینه نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

 هزینه عمل لیپوماتیک 

این اشخاص نباید عمل جراحی لیپوماتیک را انجام دهند:

به همان اندازه که اطلاع از افراد کاندید انجام عمل لیپوماتیک اهمیت دارد، اطلاع از افرادی که نباید از این روش استفاده کنند نیز، ضروری است. در واقع، شما با دانستن و توجه به این نکات، می‌توانید به‌راحتی برای انجام یا عدم انجام لیپوماتیک تصمیم بگیرید و هیچ پشیمانی احتمالی بعد از جراحی را تجربه نکنید.

کسانی که به هر دلیل دارای اضافه وزن بیش از اندازه هستند، کاندید خوبی برای استفاده از روش عمل لیپوماتیک نیستند؛ به دلیل اینکه خارج کردن حجم زیاد چربی از این روش، به آن‌ها توصیه نمی‌شود. این افراد در مرحله قبل از عمل باید میزان اضافه وزن خود را با مراجعه به پزشک تغذیه رفع کنند و پس از ان برای عمل لیپوماتیک اقدام کنند.

اشخاصی که به‌ علت بیماری دیابت، دارای مشکل در ترمیم زخم هستند و یا دارای عارضه کم خونی هستند نیز، داوطلب خوبی برای استفاده از عمل جراحی لیپوماتیک نخواهند بود.

در صورتی که بدن شخص بدون چربی و دارای سلولیت باشد، متاسفانه لیپوماتیک، درمانی برای این معضل نخواهد بود. و همچنین اشخاصی که دارای ترک‌های پوستی روی سطح پوست خود هستند نیز، نمی‌توانند از روش جراحی لیپوماتیک برای حل و درمان این مشکل استفاده کنند.

 

لیپوماتیک برای چه اندام هایی مناسب‌تر است؟

  • از بین بردن غبغب
  • جراحی لاغری بازو
  • سینه (قفسه سینه به غیر از پستان
  • لاغری شکم
  • حذف چربی پهلو
  • پشت کمر
  • جراحی ران – بغل ران
  • باسن
  • ناحیه تناسلی (ناحیه زیر شکم تا لابیا