راهنمای جامع عمل بینی گوشتی

راهنمای جامع عمل بینی گوشتی

0 دیدگاه 20 خرداد 1402 چاپ خبر بازدید: 1213
جراحی یا عمل بینی گوشتی یکی از انواع عمل ها است که بر روی بینی با ویژگی‌هایی همچون پوست ضخیم، منافذ باز، استخوان و غضروف ضعیف و ... انجام می‌شود.

جراحی یا عمل بینی گوشتی یکی از انواع عمل ها است که بر روی بینی با ویژگی‌هایی همچون پوست ضخیم، منافذ باز، استخوان و غضروف ضعیف و ... انجام می‌شود.

عمل بینی گوشتی با چالش‌های بسیاری روبروست، زیرا برخی فکر می‌کنند که عمل بصورت گذشته انجام شده و بعد از عمل مجدد فرم بینی آنها به حالت قبل برمی‌گردد.

اکنون با وجود تکنولوژی و علم روز دنیا از عمل های گذشته که تنها با تراشیدن استخوان و غضروف است، صرف نظر شده است، چرا که امکان برگشت این نوع عمل برای بینی های گوشتی امکان پذیر بوده است؛ در ادامه به این موضوع می‌پردازیم. 

در ادامه این مقاله از دکترلند به بررسی مشخصات ظاهری بینی گوشتی، سن مناسب و هزینه عمل بینی گوشتی می‌پردازیم.

مشخصات ظاهری بینی گوشتی

ویژگی های فراوانی را متخصصین جراحی برای انواع بینی تعریف کردند که برای بینی گوشتی بدین شرح است:

  • پوست ضخیم
  • ساختار استخوان و غضروف ضعیف
  • منافذ باز و غدد چربی فراوان
  • پره های اغلب باز
  • نوک بینی پهن

زیباجوی ایده‌آل جراحی بینی گوشتی

جراحان زیبایی باید براساس تعهد و پایبندی به اصول سلامت و تناسب آناتومی صورت زیباجویان برای آنها توضیح دهند که آیا واقعا عمل برایشان مناسب است یا خیر. بیمارانی که بینی گوشتی دارند، باید از عمل خود دیدگاه منطقی داشته باشند. چرا که بینی گوشتی همانند بینی استخوانی شرایط تغییر آنچنانی را ندارد البته که تمامی این موارد بعد از ویزیت و مشورت با جراح خود مشخص می‌شود.

معیارهای مناسب برای بیماران بدین شرح است:

  • از نوع بینی خود رضایت نداشته باشند و عدم اعتماد به نفس و رضایت از چهره را رقم زده است.
  • از جراحی، دید منطقی داشته باشند چرا که بینی گوشتی محدودیت های زیادی را برای جراحان به همراه دارد.
  • شرایط سلامت مناسبی داشته باشند بدین گونه که تمامی آزمایشات و سی تی اسکن، جواب مطلوبی داشته باشد.

 عمل جراحی بینی گوشتی 

انواع روش های عمل بینی گوشتی

  • روش باز
  • روش بسته

در روش باز عمل بینی گوشتی، جراح تنها برای اصلاحات بینی برشی را در کلوملا (ستونک بینی یا همان بین سوراخ بینی) ایجاد می‌کند اما در روش بسته برش های ایجاد شده برای تغییرات بینی، درون سوراخ ها ایجاد می‌شود.

 

برگشت پذیری بینی گوشتی بعد از عمل

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، در گذشته به دلیل علم ناکافی و عدم پیشرفت در دنیای پزشکی، جراحان بینی تنها با تراش غضروف ها و استخوان بینی های گوشتی عمل را انجام می‌دادند. زیرا که امکان برگشت وجود داشت و بیماران بعد از پرداخت هزینه سنگین، عوارض و دردهای بعد از عمل، بعد از مدتی با بینی قبلی خود مواجه می‌شدند؛ اما اکنون با پیشرفت دنیای تکنولوژی و علم گسترده ی پزشکان، آمار برگشت پذیری و اقتادگی بینی گوشتی به حداقل و حتی به صفر رسیده است.

جراح بینی گوشتی 

سن مناسب برای عمل بینی گوشتی

عمل زیبایی بینی باید در زمانی انجام شود که تمام اجزا صورت بطور کامل رشد کرده باشد و رشد روبه پایان باشد؛ بخصوص رشد بینی برای جراحی، چرا که عمل زود هنگام موجب می شود که بینی عمل شده مجدد بزرگ شود، زیرا رشد بینی به پایان نرسیده است.

در گذشته عمل برای دختران و پسران بعد از 18 سالگی انجام می‌شد و انجام عمل، زیر سن قانونی تنها با امضا ولی صورت می گرفت اما اکنون سن عمل برای دختران بعد از 14 سالگی و برای پسران بعد از 16 سالگی اعلام شده است. اگرچه که جراحان همچنان معتقد هستند که عمل بعد از 18 سالگی بهترین نتیجه را برای زیباجویان رقم می‌زند.

هزینه عمل جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی بدلیل سختی و ظرافت های حین عمل، سخت تر از سایر عمل ها است. اما هزینه ی عمل بینی گوشتی بسته به انتخاب جراح، نوع بینی گوشتی و روش انتخابی بسته به نوع بینی شما زیر نظر متخصص براورد می‌شود.

نکته ی بسیار مهم برای جراحی بینی که حتما باید در نظر گرفته شود این است که هرگز برای هزینه ی پایین جراحی ، سلامت و زیبایی خود را به خطر نیاندازید.

سن عمل بینی گوشتی 

نکات و اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

مهمترین اقدام برای عمل بینی گوشتی انتخاب متخصص و جراح بینی گوشتی است. با پرس و جو از دوستان و آشنایان، بررسی صفحه ی اینستاگرام متخصص می‌توانید جراح خود را انتخاب کنید، اما پیشنهاد ما به شما ارتباط با کارشناسان متخصص بینی است که با توجه به دانش و مهارت خود و نوع بینی شما و مدل انتخابی، جراح مناسب شما را پیشنهاد می‌دهند. کارشناسان بینی با بررسی تحصیلات و روزمه ی کاری و بررسی زیباجویان قبلی دکتر، با اطمینان کامل جراح مناسب بینی شما را معرفی می‌کنند و برای شما، نوبت ویزیت ثبت می‌کنند.

  • شب قبل از عمل حتما دوش بگیرید و مراقب باشید که سرما نخورید.
  • حتما شب عمل غذای سبک بخورید.
  • از 8 ساعت قبل از عمل، خوردن و آشامیدن ممنوع است.
  • در روز عمل باید حتما ناشتا باشید چرا که حین عمل معده ی پر باعث رفلکس معده و برگشت محتویات معده در حین عمل می‌شود و در مجرای تنفسی و حلق، اختلال وارد می شود.
  • 1 ساعت قبل از ساعت تعیین شده برای عمل در بیمارستان یا کلینیک حضور داشته باشید.
  • حتما در روز عمل حداقل یک همراه داشته باشید.
  • آرایش در روز عمل برای خانم ها ممنوع است چرا که در حین عمل باعث ایجاد آلودگی می شود.
  • خانم ها باید حداقل یکی از ناخن های خود را بطور طبیعی یعنی  بدون کاشت و ژلیشت و لاک و ... قرار دهند چرا که در حین عمل وضعیت بیمار با توجه به کبودی ناخن تعیین می‌شود.
  • آقایان باید ریش و سبیل خود را قبل از عمل بتراشند.
  • پوشیدن لباس گشاد و دکمه دار به بیماران توصیه می‌شود چرا که پوشش این گونه لباس ها برای بیماران بعد از عمل راحت تر است.
  • در صورتی که بیماران قرص یا داروی خاصی را مصرف می‌کنند باید به جراح مربوطه اعلام کنند.
  • مصرف دارو های رقیق کننده ی خون مانند آسپرین برای بیماران، یک الی دو هفته ممنوع است.
  • استعمال دخانیات یک هفته قبل و حتی بعد از عمل برای بیماران ممنوع است.
  • اگر روز عمل با یک الی دو روز اولیه عادت ماهیانه‌ی شما مصادف است حتما به جراح خود اعلام کنید.

دوره‌ی ریکاوری و مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

دوره‌ی ریکاوری یک دوره‌ی حداقل 1 هفته‌ای است که ورم بینی در این دوره به میزان قابل توجه‌ای کاهش یافته و گچ بینی با توجه به تشخیص جراح برداشته می‌شود. پس از سپری کردن این دوره شما می‌توانید در بین عموم مردم حاضر شوید و کم کم به فعالیت های خود بازگردید.

در 3 الی 4 روز اول به توصیه کارشناسان دکترلند 24 حتما از کمپرس یخ بر روی چشمان خود استفاده کنید به نحوی که به بینی شما فشاری وارد نشود و ورم شما کاهش یابد.

تا 2روز اول بعد از عمل دوش گرفتن ممنوع است پس حتما قبل از عمل دوش بگیرید، چرا که گچ بینی به هیچ عنوان نباید خیس شود و برداشتن گچ بین 3 تا 7 روز متغیر است.

مدت زمان چسب بینی گوشتی

مدت زمان چسب بینی گوشتی معمولا از مدت زمان چسب بینی استخوانی بیشتر است و این زمان بین 4 تا 6 هفته به طول می‌انجامد؛ البته برخی از زیباجویان برای محکم کاری و عدم برگشت و افتادگی بینی خود چسب بینی را به مدت طولانی تری استفاده می‌کنند.

مشاوره برای انتخاب جراح بینی گوشتی

اگر برای پیدا کردن جراح بینی گوشتی دچار سردرگمی و ناامیدی هستید، دکترلند 24 به شما کمک می‌کند بهترین جراح را که متناسب با نوع بینی و سبک مورد علاقه‌تان است، پیدا کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص انتخاب جراح بینی، به صفحه مشاوره بروید و مشخصات خود را وارد کنید.