عمل جراحی ترمیمی بینی

عمل جراحی ترمیمی بینی

0 دیدگاه 16 اسفند 1401 چاپ خبر بازدید: 264
عمل ترمیم بینی یکی از بحث برانگیزترین موارد حوزه جراحی های زیبایی است. مانند هر گونه عمل زیبایی دیگری، در عمل جراحی بینی هم امکان دارد در جراحی اولیه نتیجه مطلوبی از آن عمل حاصل نشود یا عوارض ناخواسته ای اتفاق بیافتد یا اینکه بینی شما به شکل دلخواه نباشد و نیاز به جراحی مجدد یا عمل ترمیم بینی باشد. این جراحی که به ان nose repair operation با هدف برطرف کردن مشکلات پیش آمده و اصلاح آن است.
در این مقاله از دکترلند 24 (سامانه مشاوره و نوبت دهی جراحی زیبایی صورت و بدن) به دلایل نیاز به عمل جراحی بینی و زمان انجام آن پس از عمل اولیه و سایر موارد مرتبط می‌پردازیم.

عمل ترمیم بینی یکی از بحث برانگیزترین موارد حوزه جراحی های زیبایی است. مانند هر گونه عمل زیبایی دیگری، در عمل جراحی بینی هم امکان دارد در جراحی اولیه نتیجه مطلوبی از آن عمل حاصل نشود یا عوارض ناخواسته ای اتفاق بیافتد یا اینکه بینی شما به شکل دلخواه نباشد و نیاز به جراحی مجدد یا عمل ترمیم بینی باشد. این جراحی که به ان nose repair operation با هدف برطرف کردن مشکلات پیش آمده و اصلاح آن است.

در این مقاله از دکترلند 24 (سامانه مشاوره و نوبت دهی جراحی زیبایی صورت و بدن) به دلایل نیاز به عمل جراحی بینی و زمان انجام آن پس از عمل اولیه و سایر موارد مرتبط می‌پردازیم.

عمل جراحی بینی

احتمال نیاز به ترمیم عمل بینی حدود 5 الی 10 درصد به نسبت کل عمل بینی می‌باشد. اگر عمل بینی طبق استاندارد های عمل بینی پیش رود و نکات آن به شکل صحیحی رعایت شود و دکتر جراح متخصص مهارت لازم را داشته باشد عمل ترمیمی بینی فقط برای از بین بردن مشکلات ظاهری ساده انجام خواهد شد. بروز اشکالات ظاهری شدید بر چهره فرد یا اختلال عملکرد شدید پس از عمل زیبایی اغلب به دلیل عدم رعایت اصول درست جراحی خواهد بود.

 

چه زمان می‌توان گفت به جراحی ترمیم بینی نیاز است؟

مشخصا کسانی را دیده اید، که چند بار عمل بینی را انجام داده اند به دنبال دلیل ان بوده اند اکثر اوقات، نتیجه راینوپلاستی ابتدا، به دلیل مشکلات قابل قبول نیست، یا دکتر مورد نظر جراح  تبحرکافی را ندارد، یا هر دلیل دیگری احتمال وقوع این خطا وجود دارد. متداول ترین علت جراحی بینی ترمیمی این است، که بعد از جراحی اولیه و ابتدایی، سیستم تنفسی بینی بیمار دچار مشکل می شود. پس از صحبت با بیمار و معاینه بینی نوع ساختار آن، جراح بینی متخصص و با تجربه می تواند تصمیم بگیرد، که آیا رینوپلاستی ثانویه می تواند نتیجه دلخواه و قابل قبول را به دست بیاورد ، و اینکه آیا به عما دوم و ترمیمی نیاز است یا خیر؟

به طور کلی می‌توان گفت جراحی ثانویه بینی، یکی از پیچیده ترین عمل های زیبایی است که به منظور دستیابی به ساختار مورد  نظر انجام می‌گیرد. اما قبل از همه این ها باید گفت عمل بینی اولیه و ابتدایی متداول بهترین زمان برای پرداختن به تمام مشکلات بینی، هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ دیگر مشکلات بینی است.

اما در موارد دیگری که جراحی اولیه بینی نتیجه مورد نظر را فراهم نکند و شما رضایت مورد نظر را نداشته باشید جراحی ثانویه یا ترمیمی بینی می تواند شرایطی را برای شما ایجاد کند که، با استفاده صحیح از روش های پیشرفته جراحان متخصص زیبایی که از مهارت های خوبی برخوردار هستند عمل موفقت آمیزی داشته باشید.

 

چه مواردی را باید رعایت کرد تا نیاز به عمل جراحی ترمیم بینی نیاز نباشد؟

  • توجه به زوایای مختلف صورت مانند نوع گرد بودن صورت
  • توجه به نوع برجستگی نوع چانه فرد مورد نظر
  • سایز چشم ها و گونه ها
  • توجه به طول و عرض صورت و موارد دیگر ...

در چه مواردی می‌توان گفت به جراحی ترمیمی بینی نیاز است ؟

  • مسدود شدن راه تنفسی بینی
  • مشکلات مربوط به غضروف یا استخوان های بینی
  • تقارن نبودن سوراخ های بینی
  • به هم ریختگی دریچه بینی داخلی و خارجی
  • کوتاهی بیش از اندازه یا کافی نبودن ارتفاع بینی
  • ناراضی بودن از تغییرات بینی
  • باریک شدن و فرمدهی اشتباه نوک بینی
  • ضخامت بیش از اندازه بافت بینی ...

زمان مناسب برای انجام جراحی بینی چه زمانی است ؟

توصیه می شود حداقل یک سال بعد از عمل اولیه بینی و برطرف شدن کامل تورم بینی، منتظر بمانید و صبور باشید، زیرا بهبودی بافت بینی نیاز به زمان و مراقبت دارد. اجازه دهید بینی با گذشت زمان، به آرامی در جای خود قرار گیرد. پیچیدگی جراحی ترمیمی بینی، بسته به وسعت اصلاحاتی که باید بر روی بینی صورت پذیرد، در هر فرد می تواند متفاوت باشد.

چه اشخاصی کاندید مناسبی برای عمل جراحی ترمیم بینی هستند ؟

با نگاه به دیدگاه کلی، فرد داوطلب باید در وضعیت سلامت عمومی و عاری از هر بیماری مشکل ساز برای عمل باشد، به طور مثال سیگار نکشد و  از چیزهای خطر ساز برای جراحی دوری کنید. بیمارانی که رینوپلاستی انجام داده‌اند و از نتیجه عمل ناخشنود هستند، یا عمل زیبایی بینی اولیه، برایشان مشکل تنفسی به همراه داشته است، کاندید خوبی برای جراحی ترمیمی هستند.

 

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که جراحی ترمیمی بینی چیست؟

همانگونه که در بالا به ان اشاره کردیم بعضی از اشخاص به دلایل مختلفی پس از رینوپلاستی سپری کردن دوران بهبودی، از نتیجه ایده ال و دلخواهشان بهره مند نمی‌شوند و در بعضی از کیس ها یک سری مشکلاتی نیز برایشان به وجود می آیداعم از این مشکلات میتوان به مشکلات تنفسی عملکردی بینی، یکسان نبودن سوراخ ها  و...اشاره کرد.

این اشخاص برای اینکه بتوانند اینگونه مشکلات را بهبود دهند و بر طرف کنند  باید به طور مجدد برای انجام عمل بینی اقدام کنند  که به این پروسه ، جراحی بینی ترمیمی یا ثانویه گفته می شود.

همه ما از درد عمل بینی ترس داریم نظر  شما چیست؟

 در ارتباط با درد عمل جراحی بینی، باید بگوییم که  که بیماران همانند عمل اولیه، درد را بسیار کم  احساس می‌کنند و میزان آن در دوران نقاهت آن، به قدری خفیف است که با مصرف مسکن های تجویز شده  تسکین می یابید؛ بنابراین در این مورد نگران نباشید.

تورم بینی پس از عمل

همانگونه که مطلع هستید تورم بینی پس از عمل یک امر کاملا ملموس است اما ممکن است در هفته های اول این ورم بیشتر باشد و اینکه به دلیل اقداماتی که دکتر جراح در جهت برطرف کردن نواقص بینی در پوست و ساختمان این عضو ایجاد می نماید در آن مقداری تورم بروز می کند. اکه میزان این تورم در افراد مختلف با هم تفاوت دارد.

ممکن است تا چند ماه همچنان بینی پف دار باشد ممکن است برخی از ایراداتی همچون بزرگ بودن نوک دماغ یا قرینه نبودن سوراخ های  بینی که بیمار مشاهده می کند به علت وجود تورم بوده و پس از فروکش کردن ورم برطرف شود، به این علت بهتر است صبر کنید بعد  از رفع کامل تورم بینی که حدود یکسال بعد از عمل زیبایی بینی اولیه مشخص می شود برای عمل جراحی بینی ترمیمی اقدام کنند.

آنچه باید قبل از عمل بینی ترمیمی بدانید

  • باید در ابتدا یکسال از عمل بینی اولیه تان گذشته باشد.
  • پس از یکسال اگر از نتیجه عمل اولیه راضی نبودید اقدام به عمل بینی ثانویه کنید.
  • سعی کنید در انتخاب دکتر جراح بینی خود نهایت دقت را بگذارید.
  • جراح بینی ا انتخابی کنید که متخصص حلق و بینی و زیبایی باشد و در این زمینه تجربه و مهارت کافی را داشته باشد.
  • و نکات ان را رعایت نمایید نحوه صحیح چسب زدن بینی را از پزشک خود بیاموزید.
  • از غذاهایی که در ان از ادویه زیادی استفاده ده دوری کنید.
  • در صورتی که احساس درد می‌کنید از مسکن هایی که جراح بینی برای تان تجویز کرده است استفاده کنید.