انواع مدل عمل بینی

انواع مدل عمل بینی

0 دیدگاه 8 اسفند 1401 چاپ خبر بازدید: 416
هنگام جراحی، مدل عمل بینی مطابق با نوع بینی و سبک مورد نظر شخص تعیین می‌شود. در واقع در دنیای زیبایی و جراحی بینی، به دو بخش جراحی به روش باز و بسته می‌باشد که هر کدام از آن ویژگی های خاص خود را دارد. در ادامه این مقاله از دکترلند 24 با انواع عمل بینی آشنا می‌شویم و تفاوت هر یک با دیگری را متوجه خواهیم شد.

انواع عمل بینی مطابق با نوع بینی و سبک مورد نظر شخص انواع دسته بندی می‌شود. در واقع در دنیای زیبایی و جراحی بینی، به دو بخش جراحی به روش باز و بسته می‌باشد که هر کدام از آن ویژگی های خاص خود را دارد. 

اینکه شما کدام یک از روش های انواع جراحی عمل بینی را انتخاب کنید وابسته به سبک مورد علاقه‌تان، نوع بینی شما (گوشتی یا استخوانی) و نظر جراح متخصص میزان تجربه و تبحر ایشان است.

در ادامه این مقاله از دکترلند 24 با انواع عمل بینی آشنا می‌شویم و تفاوت هر یک با دیگری را متوجه خواهیم شد.

 انواع عمل بینی 

تقسیم بندی انواع مدل عمل بینی

همانطور که گفتیم جراحی زیبایی بینی انواع مختلفی دارد. عمل بینی طبیعی، فانتزی، نیمه فانتزی و همچنین عمل بینی ترمیم را در این مقاله توضیح داده‌ایم.

مدل جراحی عمل بینی طبیعی

 بینی شما به‌عنوان مهم ترین و تاثیرگذارترین قسمت در صورت شما، در طی روند زندگی اجتماعی و به میزان بسیاری مورد توجه قرار می گیرد. پس به این صورت می‌توان گفت، مشکلات ظاهری و درونی در شکل و تناسب آن نگاه کلی، بسیار مورد توجه است. به همین علت می‌توان گفت، این امر باعث کاهش اعتماد به نفس ما می‌شود.

امروزه می‌توان گفت هدف اصلی و عمده ما از انجام عمل بینی و طبیعیر جلوه دادن ویژگی هایی که در بینی ما متناسب با سایر اجزای صورتمان نیست، ما با انجام عمل بینی آن را متناسب جلوه می‌دهیم. با انجام عمل بینی ما به طور بسیار جذاب و طبیعی با سایر بخش ها متناسب میشود و این عمل از سمت سایر افراد جامعه مورد استقبال قرار میگیرد و در واقع می‌توان گفت جمعیت زیادی برای انجام این عمل مشتاق و داوطلب هستند.

 عمل بینی طبیعی 

روش انجام عمل بینی طبیعی

برای رسیدن به بینی طبیعی باید به یک سری موارد توجه کرد.

ساختار صورت، نوع و اندازه بینی به طور مثال (یک بینی عروسکی و نوک تیز برای یک شخص با صورت گرد) مناسب نیست.

  • دوری از دست کاری بیش از اندازه بافت بینی
  • اجتناب از مورد استفاده قرار گرفتن مواد مصنوعی (تفلون، سیلیکون و ...)
  • دوری از دست کاری بیش از حد بینی و شکل دهی بی اندازه غضروف

اگر فرم بینی بیش از حد مورد نظر تغییر کند، بازگرداندن بینی به حالت ابتدایی گاها سخت و هزینه بر خواهد بود. استفاده از روش های فوق حرفه ای در انواع عمل بینی و رعایت اصول آن از مهم ترین فاکتورهای رسیدن به بینی طبیعی است.

 

عمل بینی ترمیمی

عمل بینی ترمیمی یکی از انواع عمل بینی است که برای ترمیم فرم  و شکل و نقص های عمل اولیه است. افرادی که از نتیجه عمل ابتدایی خود ناراضی هستند متقاضی انجام این عمل هستند. رینوپلاستی ترمیمی عملی با روند پیچیده است کع باید ان را به دست یک جراح  ماهر با تبحر و تجربه بالا انجام داد. مدت زمان انجام عمل بینی ترمیمی، بین 45 دقیقه تا 5 ساعت متغیر می باشد!

 

روش انجام عمل بینی ترمیمی

گاها پزشک جراح مورد نظر در تا انجام عمل ترمیم های چالشی، به دلیل اینکه بتوان ظاهر بینی و آناتومی آن را حفظ کرد از تکنیک جراحی بسته استفاده می‌کند. البته در این روش مشاهده ساختار داخلی بینی به طور کلی زیاد ممکن نیست به همین علت پزشک شما باید تجربه دانش کاملی از این علم داشته باشد تا از آسیب دیدگی بینی جلوگیری کند و استفاده از جدید ترین تکنولوژی‌ها در این علم الزامیست.

 

عمل بینی فانتزی

متداول  است که همه اشخاص در سراسر جهان، مایل هستند بینی آن‌ها به بهترین شکل باشد. تعداد زیادی از بانوان در زمان انجام ارایش و میکاپ سعی می‌کنند با کانتور کردن و ایجاد سایه بر روی بینی خود ان را به شکل نوک تیز و کشیده در آورند تا بینی شان زیبا تر به نظر برسد اما اسفاده از این روش ها چندان همیشگی نیست و تنها راه چاره این مشکل انتخاب جراحی بینی فانتزی است.

یکی از استاندارد های بینی فانتزی دارا بودن ارتفاع متناسب با صورت است. علاوه بر ارتفاع متناسب، ایجاد ویژگی های دیگری مانند طبیعی بودن عمل و ایجاد خطوط صاف با تناسب از قسمت پیشانی تا بالای لب ها و در انتها به سمت چانه در انجام این عمل بسیار تاثیر گذار است.

با توجه به نوع انجام این عمل و توجه به زاویه سازی صحیح در مدل این نوع عمل بینی، چهار نوع مختلف از ایمپلنت ها که، شامل ایمپلنت سیلیکون فوق نرم، ایمپلنت سیلیکون، ایمپلنت گورتکس، و ایمپلنت سیلیتکس، مورد استفاده در عمل بینی فانتزی قرار می گیرد.

عمل بینی فانتزی 

عمل بینی کج

در عمل بینی کج، علت مشخص انحرافی که در بینی وجود دارد باعث کج شدن بینی شده این عمل به دقت بسیاری نیاز دارد. به طور مشخص دو نوع بینی کج وجود دارد. در نوع اول، عضروف بینی دارای مشکل و شکنندگی و پیچیدگی است. منشا مشکل استخوان و نوع بافت بینی است که این مشکل میتواند در اثر عمل بینی قبلی، مشکل مادرزادی، شکستگی بینی و مشکلاتی مانند عفونت به وجود می‌آید. علت کج شدن بینی، در C ،  I  یا S شکل بودن آن مشخص است.

پس از بررسی علت اول میتوان گفت عضروف به حالت گذشته خود شکل گرفته و منشا اصلی ان ، سپتوم بینی کج، یعنی دیواره جدا کننده دو سوراخ بینی می باشد. در سپتوم کج، دیواره بینی به یک طرف متمایل می شود. این مشکل، علاوه بر تاثیر بر ظاهر به صورت  ناخوشایند، باعث مشکل بودن  تنفس، خون دماغ شدن و ایجاد مشکلاتی مانند آپنه خواب می‌شود.

عمل بینی کج، به دو صورت جراحی می‌شود، روند رینوپلاستی یا سپتوپلاستی:

رینوپلاستی اصولا بر زیبایی تمرکز دارد، اما مشخصا به مشکلات عملکردی بینی نیز توجه می‌شود و مورد درمان قرار می‌گیرد. در طی عمل جراحی انحراف بینی شما برطرف شده به به شکل صاف درآمده است. به این صورت بینی شما ظاهر خوش فرم و زیبا و عملکردی مناسب دارد.

سپتوپلاستی با تغییر شکل دوباره دیواره‌های بینی در حفره عبور هوا در این اندام، بینی کج را صاف می‌کند. اگر علت انحراف بینی شما، سپتوم کج باشد، جراح سپتوپلاستی را به شما توصیه می‌شود.

 

انواع روش‌های جراحی بینی

جراحان عمل بینی بستگی به مدل بینی زیباجو (گوشتی یا استخوانی) یک نوع روش جراحی در نظر می‌گیرد. جراحی بینی بسته یا باز 

جراحی بینی بسته

در عمل جراحی بینی به روش بسته تمام برش های لازم در درون بینی ایجاد می‌شود و قسمت میانی سوراخ های  بینی ( کلوملا ) هیچ گونه برشی ایجاد نخواهد شد و در و در نهایت یکی از مزایای  این روش این است که پس از عمل جراحی جای هیچ گونه برش یا بخیه سطی دیده نمی شود.

در جراحی بینی بسته به علت محدودیت هایی که در ایجاد برش وجود دارد، به منظور ایجاد تغییرات روی بینی و پوست بینی به اندازه محدودی از روی آناتومی بینی بلند می‌شود، لاکن میزان دید جراح بینی در این روش کمتر از روش قبل خواهد بود.

 انواع جراحی بینی 

جراحی بینی به صورت باز

در عمل  بینی به روش باز، علاوه بر اینکه برش هایی که در درون بینی ایجاد می شوند در ناحیه کلوملا نیز برشی ایجاد خواهد شد.

در این روش، برای ایجاد تغییر در نوع ساختار بینی پوست بینی را به میزان قابل قبولی از روی ساختار بینی بلند نمود، لاکن مزیت این روش این است که میزان تسلط جراح بر روی بینی  قدرت تغییر در این روش بیشتر می‌باشد.

قابل توجه تان باشد که در عمل بینی باز، جراح متخصص زیبایی بعد از انجام تغییرات مورد نیاز روی بینی، پوست بلند شده را در جای  اصلی خود بازگردانده  و بخیه میشود.

در این روش به علت مکانیزمی که دارد میزان تورم بینی بعد از جراحی در مقایسه با روش بسته بیشتر است، اما به دلیل تسلط بیشتری که جراح در این روش بر بینی دارد می تواند کجی بینی و غیر قرینگی حفره‌ها را به خوبی اصلاح نماید و به شکل زیبایی در آورد.